«10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής
Δημιουργίας Μαγνησίας, 1η Ανακοίνωση»
Αγαπητές συναδέλφισσες, Αγαπητοί
συνάδελφοι,
για το σχολικό
έτος 2020-21 θα διεξαχθεί για δεύτερη συνεχόμενη φορά στο Βόλο το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο
Βόλο. Το 10ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας συνδιοργανώνεται από το Περιφερειακό Κέντρο
Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Θεσσαλίας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και άλλους φορείς της
αυτοδιοίκησης και της επιστημονικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Στη δεύτερη
ανακοίνωση θα ανακοινωθούν και άλλοι συνεργαζόμενοι φορείς. Το Φεστιβάλ
Ψηφιακής Δημιουργίας δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας να παρουσιάσουν
μαθητικά έργα που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο μαθημάτων Πληροφορικής όλων των
βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στις
Δημιουργικές Εργασίες του ΓΕΛ, στο μάθημα «Ερευνητικές δημιουργικές
δραστηριότητες» των ΓΕΛ και στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στα ΕΠΑΛ.
Επιπλέον, είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν στο
πλαίσιο κάποιας σχολικής δραστηριότητας (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής
Υγείας κ.ά.) ή στο πλαίσιο κάποιου διαθεματικού/διεπιστημονικού σχεδίου
συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.
Το Φεστιβάλ
Ψηφιακής Δημιουργίας ξεκίνησε για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2010-2011 στο
Ηράκλειο Κρήτης με εκδήλωση παρουσίασης
των ψηφιακών έργων των μαθητριών/ων. Η επιτυχία που σημείωσε οδήγησε την
οργανωτική επιτροπή στη διοργάνωσή του και για τα επόμενα σχολικά έτη και την
επέκταση του και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος.
Kατά τη διάρκεια
του σχολικού έτους 2018-2019 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 9ο Μαθητικό
Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο Βόλο, συμμετείχαν 1000 μαθητές με την υποστήριξη 86
εκπαιδευτικών από 40 σχολεία και
εργάστηκαν συλλογικά και παρουσίασαν 70 ψηφιακά
έργα. Παράλληλα το 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο Βόλο
επισκεφτήκαν ως εκπαιδευτική επίσκεψη
χιλιάδες μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στοιχεία των
έργων βρίσκονται αναρτημένα στo ιστολόγιο
https://digifestvolos.blogspot.com ενώ των άλλων πόλεων του Φεστιβάλ στο
ιστολόγιο http://www.digifest.info/index.php/el/τα-έργα-των-μαθητών.html.
Στην εκδήλωση
του 9ου Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο Βόλο, εκτός από τα μαθητικά
έργα που παρουσιάστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές/τριες, ακαδημαϊκά και
ερευνητικά ιδρύματα παρουσίασαν τη δημιουργική και εκλαϊκευμένη εκδοχή της
επιστήμης της Πληροφορικής μέσω διαδραστικών παρουσιάσεων και εργαστηριακών
σεμιναρίων (workshops) για μαθήτριες/ες και γονείς.
Για το σχολικό έτος 2020-21
το 10ο
Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας θα διεξαχθεί παράλληλα σε
Ηράκλειο, Άγιο Νικόλαο Κρήτης, Αγρίνιο,
Βόλο, Ιωάννινα, Καρδίτσα,
Καλαμάτα, Καστοριά, Κοζάνη, Λάρισα,
Μυτιλήνη, Πάτρα, Πειραιάς, Πύργο Ηλείας, Σπάρτη, Σύρο,
Τρίκαλα, Τρίπολη και Χανιά,
από την Τρίτη 13
Απριλίου έως την Κυριακή 18 Απριλίου
2021 (θα οριστούν σύντομα οι ακριβείς
ημερομηνίες για το Βόλο).
Το Φεστιβάλ έχει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων σύμφωνα με το έγγραφο Φ16/163665/Δ2,
1/12/2020. Στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ που θα διεξαχθεί διαδικτυακά
(μέσω ψηφιακής
πλατφόρμας) εφόσον δεν έχει λήξε η πανδημία θα υπάρξει η δυνατότητα να
παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο
μαθημάτων Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και
Επαγγελματικό Λύκειο), στις Δημιουργικές Εργασίες του ΓΕΛ, στο μάθημα
«Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες» των ΓΕΛ και στη Ζώνη Δημιουργικών
Δραστηριοτήτων στα ΕΠΑΛ. Επιπλέον, είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα
οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο κάποιας σχολικής δραστηριότητας
(Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.ά.) ή στο πλαίσιο κάποιου
διαθεματικού/διεπιστημονικού σχεδίου συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της
Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.
Η συγκεκριμένη μαθητική συνάντηση
θα δώσει την ευκαιρία:
α) της ανάδειξης
και ενίσχυσης της δημιουργικότητας των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών
Πληροφορικής, και της παρουσίασης των ψηφιακών έργων τους σε συμμαθητές/τριες,
εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,
β) της
ενημέρωσης και της διάχυσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων, οι οποίες
καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων
εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, και
γ) της επικοινωνίας των μελών της σχολικής
κοινότητας (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την
ευρύτερη κοινωνία.
Σημειώνεται ότι το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό
χαρακτήρα, αλλά βραβεύεται κάθε συμμετοχή.
Προϋπόθεση
συμμετοχής ενός μαθητικού έργου στο Φεστιβάλ αποτελεί η συμμετοχή εκπαιδευτικού
Πληροφορικής στην ομάδα των εκπαιδευτικών που συντονίζει το έργο, αν δεν το
συντονίζει αποκλειστικά ο ίδιος.
Προϋποθέσεις συμμετοχής:
(α) Σύντομη παρουσίαση (<=8΄) της εργασίας από τους
μαθητές/τριες σε ακροατήριο.
(β) Παρουσίαση
της εργασίας του τμήματος ή του σχολείου μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας από
τον/την εκπαιδευτικό και ομάδα μαθητών/τριών ή δια ζώσης ανάλογα με την εξέλιξη
της πανδημίας.
(γ) Ανάρτηση
κατάλληλου πολυμεσικού υλικού στην τοπική ιστοσελίδα του Φεστιβάλ με ευθύνη
του/της συντονιστή/τριας εκπαιδευτικού Πληροφορικής. Τα μαθητικά έργα της Π.Ε.
Μαγνησίας θα εκτεθούν σε δικτυακό χώρο.
Το Φεστιβάλ 10ο
Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας &
Θρησκευμάτων σύμφωνα με την έγκριση Φ16/163665/Δ2, 1/12/2020 θα
πραγματοποιηθεί, εφόσον τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του
Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID19
και, επιπλέον, με τις εξής προϋποθέσεις:
1. Η συμμετοχή
των μαθητών/-τριών να είναι προαιρετική και να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των
γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους.
2. Να υπάρχει
η σύμφωνη γνώμη των διευθύνσεων των σχολικών μονάδων και των συλλόγων
διδασκόντων/ουσών.
3. Κρίνεται
απαραίτητη η παρουσία του/της εκπαιδευτικού κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος.
4. Να
μην είναι αυτοσκοπός η διαφήμιση και η άμεση προώθηση εμπορικών συμφερόντων.
5. Να
τηρηθεί η κείμενη νομοθεσία περί διδακτικών επισκέψεων και μετακινήσεων.
6. Να τηρηθούν
τα προβλεπόμενα προληπτικά μέτρα βάσει των εκάστοτε επιδημιολογικών δεδομένων
της χώρας.
7. Να
αποσταλεί από τους συντελεστές ο απολογισμός της δράσης στο ΙΕΠ μετά την
ολοκλήρωσή του.
Σημειώνεται ότι
η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω Φεστιβάλ θα γίνει
χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο
Στην
περίπτωση που η πανδημία εξακολουθεί να υφίσταται, το Φεστιβάλ θα διεξαχθεί
διαδικτυακά μέσω σύγχρονων και ασύγχρονων
ηλεκτρονικών μέσων. Οι μαθητές και μαθήτριες, που θα λάβουν μέρος, θα
συνδεθούν σε αυτά από το σχολείο τους ή από το σπίτι τους και σε καμία
περίπτωση δεν θα έρθουν σε φυσική επαφή με μαθητές/τριες άλλων τάξεων και
σχολείων. Ο προαναφερθείς τρόπος επικοινωνίας αφορά σε όλες τις φάσεις και
εκδηλώσεις του Φεστιβάλ: Τόσο η έκθεση όσο και οι παρουσιάσεις, οι ομιλίες και
τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως με ασύγχρονα και σύγχρονα
ηλεκτρονικά μέσα, ενώ όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες θα είναι στον δικό τους
ξεχωριστό χώρο.
Επισημαίνεται,
με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού
σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να
δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των
επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το
εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό
φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική
καταλληλόλητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων
έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού,
λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών
οργάνων για την αντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης.
Για δηλώσεις
συμμετοχής θα ακολουθήσει 2η ανακοίνωση με τις απαραίτητες
λεπτομέρειες. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές/ντριες μπορούν να
εντάξουν στο προγραμματισμό τους τη συμμετοχή τους στο 10ο Φεστιβάλ
Ψηφιακής Δημιουργίας στο Βόλο. Επίσης όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να
ενταχθούν στην Οργανωτική Επιτροπή μπορούν να αποστείλουν τα στοιχεία τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
kapaniaris@sch.gr.
Οργανωτική Επιτροπή (υπό διαμόρφωση)
|
|
Καπανιάρης Αλέξανδρος,
|
Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας)
κλάδου ΠΕ86 (Συντονιστής
στην Τοπική Οργανωτική Επιτροπή) |
Γιάννης Μπουγλός, |
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86 (Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ
Μαγνησίας) |
Δέσποινα Νεοχωρίτου |
Εκπαιδευτικός
Πληροφορικής ΠΕ86, 3ο ΕΠΑΛ Βόλου |
Αντώνης Πλαγεράς |
Εκπαιδευτικός Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, ΚΕΣΥ Λάρισας |
Σοφία Κανταράκη |
Εκπαιδευτικός
Φιλόλογος, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων
Μαγνησίας |
Γιώργος Ζαμπέτογλου
|
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση. |
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ο Οργανωτικός
Συντονιστής ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας (ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας) Κλάδου ΠΕ86
Δρ Αλέξανδρος
Καπανιάρης
Δρ Βασίλης Κωτούλας
Πληροφορικός (ΠΕ86)