Διαστημική Κρεμάλα (Space Hangman)-8oυ Γυμνάσιο Βόλου


Τίτλος έργου (Project title): Διαστημική Κρεμάλα (Space Hangman) συνοδευόμενη με μικρό διόραμα ελεγχόμενο από μικροϋπολογιστή EV3 και αφήγηση με Comic


Ετικέτες (tags): Computer Game, Hangman, Space, Διαστημική κρεμάλα, Scratch, Quiz, 8o Γυμνάσιο Βόλου, Comic


Περιφερειακή Ενότητα (prefecture): Θεσσαλία


Σχολείο (school): Εργαστήρι εκπαιδευτικής Ρομποτικής 8oυ  Γυμνάσιου Βόλου


Τάξη (class): Β’, Γ’ Γυμνασίου, Α’ Λυκείου


Υπεύθυνοι καθηγητές (teachers): Σαμαράς Νικόλαος ΠΕ86, Αναστασία Καλογήρου ΠΕ04.01


Ομάδα μαθητών (students team names): Νικολέρης Κυριαζής, Σταματίου Γιάννης, Κουσκουρίδας Στέργιος, Βογιατζιδόπουλος Γιώργος, Καραγιάννης Δημήτρης, Αϊδαλής Γρηγόρης, Κρανάς Κωνσταντίνος, Δεμίρης Κωνσταντίνος, Σταυρακούδης Αρσένης


Περιγραφή (description)
Στα πλαίσια του Πανελλήνιου διαγωνισμού FLL, οι μαθητές εργάστηκαν πάνω στο πρόβλημα των διαστημικών σκουπιδιών (Space Debris), και δημιούργησαν ένα διαδραστικό παιχνίδι τύπου «κρεμάλας» σε συνδυασμό με ένα διόραμα διαστημικού ταξιδιού από την γη στην σελήνη ενός διαστημικού λεωφορείου.
Στην «διαστημική κρεμάλα» ο παίκτης καλείται να μαντέψει γράμμα προς γράμμα, μια λέξη από έναν πίνακα λέξεων παρμένων από γλωσσάρι με διαστημικούς όρους. Με την έναρξη λοιπόν του παιχνιδιού εμφανίζονται στην οθόνη του, οι κενές θέσεις των γραμμάτων που απαρτίζουν την λέξη και πρέπει να βρεθούν καθώς και ένα κινούμενο sprite ενός διαστημικού λεωφορείου που ξεκινά από την γη και πρέπει να μετακινηθεί μέχρι την σελήνη. Επιπλέον ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων της λέξης εμφανίζονται και ανάλογος αριθμός sprites διαστημικών σκουπιδιών. Σε κάθε επιτυχή εύρεση γράμματος τα κενά της λέξης συμπληρώνονται και το διαστημικό λεωφορείο μετακινείται τόσα βήματα όσα και τα γράμματα που βρέθηκαν. Αντίστοιχος αριθμός σκουπιδιών μετακινείται προς ο διαστημικό λεωφορείο και συλλέγονται από αυτό. Ταυτόχρονα στο συνοδευτικό διόραμα το εκεί διαστημικό λεωφορείο μετακινείται ανάλογα βήματα εμπρός. Σε περίπτωση λανθασμένης επιλογής γράμματος, το διαστημικό λεωφορείο δεν μετακινείται αλλά ενεργοποιεί εφέ ήχου σύγκρουσης με τα σκουπίδια και αλλάζει μορφή σε λεωφορείο με ένα ποσοστό καταστροφής και φωτιάς. Ταυτόχρονα δεν έχουμε καμιά κίνηση στο διόραμα. Κάθε φορά που έχουμε λανθασμένη απάντηση χάνεται μια ευκαιρία για τον παίκτη και το διαστημικό λεωφορείο αλλάζει όψη προς το χειρότερο μέχρι που να φτάσουμε στην τελική καταστροφή του. Αν ο παίκτης μαντέψει όλη την λέξη επιτυχώς τότε το διαστημικό λεωφορείο φτάνει επιτυχώς στην Σελήνη τόσο στην οθόνη του υπολογιστή όσο και στο διόραμα. To παρών project συνοδεύεται και από μια αφήγηση κόμικ.

Είδος έργου (category)
Ψηφιακό Παιχνίδι σε συνδυασμό με Εκπαιδευτική Ρομποτική, Κόμικ

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε (software that is used)
Προγραμματισμός: Scratch v.3, EV3, Sprites και σκηνικά : Photoshop

Άλλες πληροφορίες (other info)

Κώδικας ενσωμάτωσης έργου (code)

Ιστοσελίδα (webpage)
https://scratch.mit.edu/projects/283564389/


Χαρακτηριστική εικόνα (image of the project)


Σχόλια, παρατηρήσεις (comments):
Το παρών έργο περιλαμβάνει κατασκευή και θα χρειαστεί πάγκος μήκους >= 1.10 μ και πλάτους >=40εκ και τοίχος, ή κολώνα ή stand για την ανάρτηση τεσσάρων Α3 αφισών.